Læreplantilkobling

Fag

Samfunnsfag

Samfunnskunnskap

Core Kjerneelementer

  • Perspektivmangfald og samfunnskritisk tenking
  • Medborgarskap og berekraftig utvikling
  • Samfunnskritisk tenking og samanhengar
  • Berekraftige samfunn
  • Demokratiforståing og deltaking
  • Undring og utforsking
  • Identitetsutvikling og fellesskap
  • Undring og utforsking
  • Identitet og livsmeistring

Cogs Tverrfaglig tema

Bærekraftig utvikling

Demokrati og medborgerskap

Folkehelse og livsmestring

Læreplan Kompetansemål

10. trinn
Samfunnsfag
  • samanlikne korleis politiske, geografiske og historiske forhold påverkar levekår, busetjingsmønster og demografi i forskjellige delar av verda i dag
10. trinn
Samfunnsfag
  • reflektere over korleis menneske har kjempa og kjempar for endringar i samfunnet og samstundes har vore og er påverka av geografiske forhold og historisk kontekst
10. trinn
Samfunnsfag
  • utforske og beskrive korleis menneske- og urfolksrettar og andre internasjonale avtalar og samarbeid har betydning for nasjonal politikk, livet til menneske, likestilling og likeverd
VG1/VG2
Samfunnskunnskap
  • reflektere over kva det inneber å vere medborgar, og samanlikne korleis politiske system er organiserte i forskjellige land og område
VG1/VG2
Samfunnskunnskap
  • utforske og beskrive korleis organiseringa av samfunnet og arbeidslivet i Noreg har endra seg, og drøfte korleis den nordiske samfunnsmodellen møter utfordringar enkeltpersonar og samfunnet står overfor

Hvem kommer, og hvem drar?

Er det forskjell på en flyktning og en arbeidsinnvandrer? Mennesker har alltid beveget seg mellom ulike områder, og det er mange årsaker til å bytte bosted. Verden har blitt mindre enn før, som det heter, og det er viktig å forstå årsakene til inn- og utvandring. Uvitenhet kan lett føre til fordommer om andre folkeslag.

Verdenskart i akvarell i ulike farger.

Ulike årsaker til innvandring

I Norge var innvandringen relativt lav før 1970-tallet. Innvandringen i dag består av mange ulike grupper. Det kan være arbeidsinnvandrere, familieinnvandrere, flyktninger og utdanningsinnvandrere. Men det kan også være personer som kommer tilbake til landet sitt etter å ha bodd en lang periode i utlandet.

Multikulturell gruppe med ungdommer

Ønsker du å lese hele artikkelen?

Ved å logge inn får du full tilgang til artikkelen, samt Lærerrommet med engasjerende læringsstier og oppgaver du kan bruke i undervisningen.

Logg inn med Feide

Ønsker du å prøve ut fullversjonen av Skolerom?
Kontakt oss her!