Hva er viktig i arbeidslivet?
Mange stillingsannonser er fulle av vanskelige ord. Her kan du lære noen av dem.
Ord som selvstendig, målbevisst og initiativrik betyr at du kan ta ansvar for sitt eget arbeid.
Hvis arbeidsgiveren leter etter noen som er lærevillig og nysgjerrig, bør du like å lære nye ting.
Samspill og samarbeid:
Ord som samarbeidsvillig og god på konfliktløsing betyr at du må være flink til å samarbeide med andre.
Pålitelighet
Ord som pålitelig og samvittighetsfull betyr at arbeidsgiveren vil ha en de kan stole på, selv når ingen ser på.
Innovasjon og kreativitet
Ordene kreativitet og innovasjon betyr at du bør være oppfinnsom og kunne tenke ut løsninger ingen andre har tenkt på før.
Digital kompetanse
Leter arbeidsgiveren etter noen med digital kompetanse? Da er dette jobben for deg som kan mye om datamaskiner!
Ledelse:
Hvis du ser ord som selvgående og flink til å organisere, er det nok snakk om en lederstilling. For å søke på en slik jobb må du ha jobbet i mange år.
Hvis du har noen av disse egenskapene, er du antagelig en god kandidat til mange forskjellige jobber. Søk på de jobbene du synes passer best til akkurat deg!