Korleis kan du vite det?
Har du lurt på kor vanleg det er å snike på bussen eller å forsove seg? Er det mange som tissar i dusjen? Og kanskje pussar tenner der? Tenkjer du at dei som veks opp i storbyar, er lykkelegare enn dei som veks opp på bygda? Kanskje har du ei meining om kva svara er. Men korleis kan du vite det? Ønskjer du å gå frå å meine og tru til å vite, kan du forske på det.
Kva er eigentleg forsking?
Forsking er å undersøkje noko på ein ryddig måte med hjelp av vitskaplege metodar. Målet er å få meir kunnskap om verda rundt oss og finne ut korleis ting heng saman. Det er ulike metodar for forsking i naturvitskap og samfunnsvitskap. Men kva er forskjellane?
![Unge studenter skriver på en transparent vegg.](https://skolerom.no/wp-content/uploads/sites/2/2022/08/GettyImages-925115820-1280x853.jpg)
Unge studenter skriver på en transparent vegg.
![To forskere med hjelm og mye utstyr hengende på kroppen måler diameteren på et stort mosegrodd tre.](https://skolerom.no/wp-content/uploads/sites/2/2022/09/GettyImages-1353530183-1280x853.jpg)
To forskere med hjelm og mye utstyr hengende på kroppen måler diameteren på et stort mosegrodd tre.
![Spiralblokk som står på et rustikk bord sammen med en mikrofon som lener seg litt over mot blokka.](https://skolerom.no/wp-content/uploads/sites/2/2022/09/GettyImages-1152194607-1280x960.jpg)
Spiralblokk som står på et rustikk bord sammen med en mikrofon som lener seg litt over mot blokka.
![Bløtkokt egg i eggeglass på et bord med eggeskall, skje og brødskiver.](https://skolerom.no/wp-content/uploads/sites/2/2022/08/GettyImages-610872302-1-scaled-e1661340425393-1280x853.jpg)
Bløtkokt egg i eggeglass på et bord med eggeskall, skje og brødskiver.
Korleis skal du gå fram når du skal forske i samfunnskunnskap?
Når du forskar samfunnsfagleg, må du jobbe grundig og systematisk.
- Vel ei problemstilling. Kva skal du eigentleg finne ut?
- Lag spørsmål.
- Vel metode, planlegg og gjennomfør datainnsamling.
- Bearbeid og analyser data. Kva er det svara fortel?
- Gjer ei oppsummering, og lag ein konklusjon. Kva slags resultat har du komme fram til?
- Lag ein forskingsrapport, og presenter resultatet.
![Blokk og papir](https://skolerom.no/wp-content/uploads/sites/2/2021/11/GettyImages-1184972938-1280x853.jpeg)
Blokk og papir
![Undrende, ung dame med spørsmålstegn over hodet](https://skolerom.no/wp-content/uploads/sites/2/2022/09/underende-dame-1280x765.jpg)
Undrende, ung dame med spørsmålstegn over hodet
![En gruppe studenter samarbeider rundt et bord der noen sitter og en står.](https://skolerom.no/wp-content/uploads/sites/2/2022/08/GettyImages-1278978962-1280x853.jpg)
En gruppe studenter samarbeider rundt et bord der noen sitter og en står.
![Kvinnelig student går bak sine medstudenter mens hun snur seg mot oss som ser på.](https://skolerom.no/wp-content/uploads/sites/2/2022/08/GettyImages-1328847023-1280x854.jpg)
Kvinnelig student går bak sine medstudenter mens hun snur seg mot oss som ser på.
![Fire sorte silhouetter med hvite spørsmålstegn foran ansiktene.](https://skolerom.no/wp-content/uploads/sites/2/2022/09/Anonyme-1280x483.jpg)
Fire sorte silhouetter med hvite spørsmålstegn foran ansiktene.
![Spørsmålstegn i snakkebobler](https://skolerom.no/wp-content/uploads/sites/2/2022/09/sporsmåltegn-på-turkis-bakgrunn-1280x591.jpg)
Spørsmålstegn i snakkebobler
Kjelder:
Bilde- og videorettar:
-
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-
Getty Images
-