Skolerom.no
  • Skolebibliotek
    • Søk ressurser
    • Læringsstier (300+)
    • Artikler (500+)
    • Oppgaver (1000+)
  • Fag
    • Barnetrinn
      • Norsk
      • KRLE
      • Engelsk
      • Samfunnsfag
      • Naturfag
      • Mat og helse
      • Kunst og håndverk
    • Ungdomstrinn
      • Norsk
      • KRLE
      • Engelsk
      • Samfunnsfag
      • Naturfag
      • Mat og helse
      • Kunst og håndverk
      • Utdanningsvalg
      • Finsk og kvensk
      • Valgfag
    • Videregående
      • Norsk
      • Engelsk
      • Geografi
      • Samfunnskunnskap
      • Geofag
  • Tverrfaglige temaer
    • Bærekraftig utvikling
      • Bærekraftig utvikling
      • Kunst og håndverk
    • Folkehelse og livsmestring
      • Hverdagsglede Skole
      • Ungdom og rus
      • Sex i mente
      • Psykt deg
      • Hjernelæring
    • Demokrati og medborgerskap
      • Valg
  • Tilleggsressurser
    • Aktuelt og relevant
    • Høytider og merkedager
      • Samenes nasjonaldag
      • Kvinnedagen
      • Påske
      • Norges nasjonaldag
      • Pride
      • Skolestart
      • Halloween
      • Jul
    • Tenkeboks
    • Bokasiner
    • 🔒Utskriftsmateriell
  • Om oss
    • Hva er Skolerom?
    • Slik skaper vi god læring
    • Hjelpesenter
    • Kontakt oss
    • Samarbeidspartnere
      • Samarbeid med oss
      • Fæbrik
      • Juvente
      • Inspiria
      • Redningsselskapet
      • Maria Abrahamsen
      • Mondå Forlag
    • For foresatte
  • Prøv Skolerom
    • Hvorfor velge digitale læremidler?
    • Hvorfor prøve Skolerom?
    • Bli testbruker
    • Få fullversjonstilgang
    • Bestill Skolerom
  • Bokmål
  • Nynorsk
  • English
  • Suomi
  • Kvensk
  • Українська
  • Logg inn med Feide
FAQ Icon
Home Icon Full Screen Icon
Accessibility icon
Rein tekst Tilpassa høgtlesing og talesyntese Nedtona Utan sterke fargar og blinkande element Forstørra Auka fargemetning og skriftstorleik Fokusfelt Enklare å fokusere på tekst Støtte for navigering Framhev lenkjer og overskriftar
Læreplan

Læreplantilkobling

Fag

Engelsk

Core Kjerneelementer

  • Kritisk tilnærming til tekst
  • Skriftlig tekstskaping
  • Språklæring
  • Språket som system og mulighet
  • Kommunikasjon
  • Møte med engelskspråklige tekster
  • Muntlig kommunikasjon

Cogs Tverrfaglig tema

Demokrati og medborgerskap

Folkehelse og livsmestring

Læreplan Kompetansemål

10. trinn
Norsk
  • bruke kilder på en kritisk måte, markere sitater og vise til kilder på en etterrettelig måte i egne tekster
10. trinn
Norsk
  • informere, fortelle, argumentere og reflektere i ulike muntlige og skriftlige sjangre og for ulike formål tilpasset mottaker og medium
10. trinn
Norsk
  • bruke fagspråk og kunnskap om grammatikk, tekststruktur og sjanger i samtale om og bearbeiding av tekster
10. trinn
Norsk
  • uttrykke seg i ulike sjangre og eksperimentere med sjangre på kreative måter
VG1 SF
Engelsk
  • vurdere og bearbeide egne tekster ut fra faglige kriterier og kunnskap om språk
VG1 SF
Engelsk
  • skrive ulike typer formelle og uformelle tekster, inkludert sammensatte, med struktur og sammenheng som beskriver, diskuterer, begrunner og reflekterer tilpasset formål, mottaker og situasjon
VG1 SF
Engelsk
  • bruke ulike kilder på en kritisk, hensiktsmessig og etterrettelig måte
VG1 SF
Engelsk
  • lese, diskutere og reflektere over innhold og virkemidler i ulike typer tekster, inkludert selvvalgte tekster
VG1 SF
Engelsk
  • bruke kunnskap om grammatikk og tekststruktur i arbeid med egne muntlige og skriftlige tekster
VG1 SF
Engelsk
  • bruke egnede strategier i språklæring, tekstskaping og kommunikasjon
VG1 SF
Engelsk
  • uttrykke seg nyansert og presist med flyt og sammenheng, idiomatiske uttrykk og varierte setningsstrukturer tilpasset formål, mottaker og situasjon
VG1 SF
Norsk
  • skrive tekster med god struktur og tekstbinding og mestre tegnsetting og rettskriving på hovedmål og sidemål
VG1 SF
Norsk
  • vurdere og bearbeide egne tekster ut fra tilbakemeldinger og faglige kriterier
VG1 SF
Norsk
  • kombinere virkemidler og uttrykksformer kreativt i egen tekstskaping
VG1 SF
Norsk
  • bruke ulike kilder på en kritisk, selvstendig og etterrettelig måte
VG1 YF
Engelsk
  • bruke egnede strategier i språklæring, tekstskaping og kommunikasjon
VG1 YF
Engelsk
  • uttrykke seg nyansert og presist med flyt og sammenheng, idiomatiske uttrykk og varierte setningsstrukturer tilpasset formål, mottaker og situasjon
VG1 YF
Engelsk
  • skape yrkesrelevante tekster med struktur og sammenheng som beskriver og dokumenterer eget arbeid tilpasset formål, mottaker og situasjon
VG3 påbygging
Norsk
  • bruke tilbakemeldinger og kunnskap om språk, tekst og sjanger til å utvikle egne tekster
VG3 påbygging
Norsk
  • mestre språklige formkrav på hovedmål og sidemål og skrive tekster med etterrettelig kildebruk og et presist og nyansert språk
VG3 SF
Norsk
  • mestre språklige formkrav på hovedmål og sidemål og skrive tekster med etterrettelig kildebruk og et presist og nyansert språk
VG3 SF
Norsk
  • analysere uttrykksformer i sammensatte tekster i ulike medier og vurdere samspillet mellom dem
Icon - Globe
BokmålNynorskEnglish
Lesespor
Lesespor 1 Lesespor 2 Lesespor 3

Kva er eit godt intervju?

Kva er eit godt intervju? Stipla linje 1. Vit kva du lagar 2. Kven og kvifor? 3. Gjer ein avtale 4. Førebu deg! 5. Førebu spørsmål 6. Ver deg sjølv 7. Ta notat 8. Oppfølgingsspørsmål 9. Lag disposisjon 10. Skriv ferdig
Kjelder Stipla linje Bilde og video
Lesespor
Les spor 1 Les spor 2 Les spor 3
Målform Icon - Globe
BokmålNynorskEnglish

navigasjonssidefelt

Utdanningsinnhold

10 trinn til eit spennande intervju! 

Å lese, sjå eller lytte til eit intervju med eit anna menneske kan vere gøy og spennande. Viss du liker intervjuet, har den som har laga det, gjort ein god jobb. Her skal du lære korleis du kan lage eit godt intervju.

Blokk og papir
Blokk og papir

1. Vit kva du lagar 

Eit intervju er ein eigen sjanger. Det må skrivast på ein spesiell måte. Det handlar om at ein person (journalist) stiller spørsmål til eit anna menneske (intervjuobjektet). Målet er å få gode svar slik at intervjuet blir spennande. Intervjuet kan vere på TV, radio eller i ei avis.

Ung kvinnelig journalist intervjuer en ung mann
Ung kvinnelig journalist intervjuer en ung mann

2. Kven og kvifor? 

Kven skal du intervjue, og kva skal saka handla om?
Jobbar du som journalist i ei avis, får du ofte beskjed om å intervjue nokon. Andre gongar kan du bestemme sjølv. Hensikta er å bli betre kjend med ein person eller ei sak. Den du intervjuar, blir kalla ei kjelde.

Blokk og papir
Blokk og papir

3. Lag ein intervjuavtale 

Du må ta kontakt med den du skal intervjue. Då er det viktig at du fortel kvifor du tek kontakt. Informer òg om du skal ta bilde eller video. Det er viktig at personen får all informasjon han treng. Då er det lettare for personen å seie ja.

Gjøre en avtale over telefon
Gjøre en avtale over telefon

4. Førebu deg ordentleg! 

Du må førebu deg skikkeleg før eit intervju. Sjølv dei beste journalistane gjer det. Her er noko du bør tenkje på …

  • Kva slags sak skal du lage? Handlar det om ein person eller ei sak? Kvar skal intervjuet bli vist? 
  • Kven er målgruppa? Kven vil du skal lese eller høyre intervjuet? Når du veit det, er det lettare å lage eit godt intervju.
  • Gjer research om intervjuobjektet. Det betyr å finne ut mest mogleg før du møter personen. Det gjer at du føler deg tryggare i situasjonen.
  • Gjer research på eit tema. Då er det lettare å vite kva du skal skrive om.
Forrige avsnitt

1 / 3

Neste avsnitt
Blokk og papir
Blokk og papir

5. Lag spørsmål på førehand 

Tenk nøye gjennom kva spørsmål du lagar. Poeng er å få gode svar. Spennande spørsmål kan løfte saka di frå bra til kjempebra.

Eit døme: Viss du skal intervjue ein kjend artist, bør du spørje om noko du ikkje finn på Google. Spør gjerne om noko personleg, utan å fornærme artisten.

Skriv ned alle spørsmåla. Det er lett å gløyme kva du skal spørje om.

Ein vanleg feil er å stille spørsmål som gir ja eller nei som svar. Det er ikkje så veldig spennande.

Still derfor spørsmål som startar med spørjeord. Kven, kva, kvar, kvifor, når og korleis. Då gir du personen moglegheita til å svare meir utfyllande.

Forrige avsnitt

1 / 3

Neste avsnitt

6. Ver deg sjølv 

Å intervjue eit anna menneske kan kjennast litt skummelt. Men hugs at så lenge du har førebudd deg, kan det ikkje gå heilt gale. Nokre gongar kan det kjennast godt å seie rett ut korleis du har det. Sei at du er litt nervøs og spent. Ikkje gløym å smile!

Radiointervju
Radiointervju

7. Ta notat eller gjer lydopptak 

Når nokon stiller til intervju, skal dei føle seg trygge. Det dei seier, skal bli rett gjengitt. Derfor kan det vere lurt å ta lydopptak. Då er du sikker på at du høyrer rett. Ta notat som fortel noko om kva du ser. Det kan gjere intervjuet endå meir spennande.

Den du intervjuar, bør få lese gjennom saka før du sender henne vidare. Slik er de begge trygge på at alt er korrekt. Vi kallar dette ein sitatsjekk.

Forrige avsnitt

1 / 2

Neste avsnitt
Blokk og papir
Blokk og papir

8. Still oppfølgingsspørsmål 

Intervjuet blir meir spennande viss du klarer å utdjupe svara du får. Ikkje gi deg med det første svaret som kjem. To vanlege og enkle oppfølgingsspørsmål er: «Kvifor eller korleis skjedde det?» og «Kan du fortelje litt meir om det?»

9. Lag ein disposisjon 

Viss intervjuet skal skrivast til ei avis, er det no jobben verkeleg begynner. No skal du samle alle notat, og skrive det beste intervjuet du kan. Oppgåva blir lettare viss du set opp ein disposisjon før du begynner. Han kan innehalde følgjande …

  • Tittel: Denne bør fange merksemda til lesaren. 
  • Ingress: Ein kort og freistande tekst som seier noko om kva saka handlar om. 
  • Byline: Namn på journalist, fotograf eller andre som har deltatt. 
  • Innleiing: Noko som presenterer temaet eller personen. 
  • Hovudteksten: Det meste av det du skriv, står her. 
  • Avslutning: Det er lurt å vente med dette til du har skrive heile saka. Saka kan endre seg litt undervegs.
Forrige avsnitt

1 / 3

Neste avsnitt
Blokk og papir
Blokk og papir

10. Skriv så tastaturet får kjørt seg! 

No er det berre å skrive på. Følg disposisjonen så godt det lèt seg gjere. Du kan sjølvsagt gjera endringar undervegs. Gjer intervjuet så levande som mogleg. Skap nokre bilde for dei som skal lese. Dei har jo ikkje vore til stades på intervjuet. Les alltid godt igjennom til slutt. Sjekk at du har fått med deg det du ønskjer.

Tastatur laptop
Tastatur laptop

Kjelder:

  • dintekstforfatter.no (05.11.21): Hvordan skrive intervju?
    https://dintekstforfatter.no/hvordan-skrive-intervju/
  • abcnyheter.no (05.11.21): Slik skriver du intervjuer.
    https://www.abcnyheter.no/nyheter/2008/04/10/64456/slik-skriver-du-intervjuer
  • dincvhjelp.no (05.11.21): Hvordan skrive et intervju?
    https://www.dincvhjelp.no/hvordan-skrive-et-intervju/

Bilde- og videorettar:

    1. Getty Images
    2. Getty Images
    3. Getty Images
    4. Getty Images
    5. Getty Images
    6. Getty Images
    7. Getty Images
    8. Getty Images
    9. Getty Images
    10. Getty Images
Close Icon

Loading...

  • Skolebibliotek
    • Søk ressurser
    • Læringsstier (300+)
    • Artikler (500+)
    • Oppgaver (1000+)
  • Fag
    • Barnetrinn
      • Norsk
      • KRLE
      • Engelsk
      • Samfunnsfag
      • Naturfag
      • Mat og helse
      • Kunst og håndverk
    • Ungdomstrinn
      • Norsk
      • KRLE
      • Engelsk
      • Samfunnsfag
      • Naturfag
      • Mat og helse
      • Kunst og håndverk
      • Utdanningsvalg
      • Finsk og kvensk
      • Valgfag
    • Videregående
      • Norsk
      • Engelsk
      • Geografi
      • Samfunnskunnskap
      • Geofag
  • Tverrfaglige temaer
    • Bærekraftig utvikling
      • Bærekraftig utvikling
      • Kunst og håndverk
    • Folkehelse og livsmestring
      • Hverdagsglede Skole
      • Ungdom og rus
      • Sex i mente
      • Psykt deg
      • Hjernelæring
    • Demokrati og medborgerskap
      • Valg
  • Tilleggsressurser
    • Aktuelt og relevant
    • Høytider og merkedager
      • Samenes nasjonaldag
      • Kvinnedagen
      • Påske
      • Norges nasjonaldag
      • Pride
      • Skolestart
      • Halloween
      • Jul
    • Tenkeboks
    • Bokasiner
    • 🔒Utskriftsmateriell
  • Om oss
    • Hva er Skolerom?
    • Slik skaper vi god læring
    • Hjelpesenter
    • Kontakt oss
    • Samarbeidspartnere
      • Samarbeid med oss
      • Fæbrik
      • Juvente
      • Inspiria
      • Redningsselskapet
      • Maria Abrahamsen
      • Mondå Forlag
    • For foresatte
  • Prøv Skolerom
    • Hvorfor velge digitale læremidler?
    • Hvorfor prøve Skolerom?
    • Bli testbruker
    • Få fullversjonstilgang
    • Bestill Skolerom
  • Bokmål
  • Nynorsk
  • English
  • Suomi
  • Kvensk
  • Українська
  • Logg inn med Feide