Ei stjerne på arbeidsplassen

Har du fått den første jobben din, eller vil du bli flinkare i den jobben du allereie har? Her får du nokre enkle, men effektive råd til korleis du kan jobbe smart og bli ein god kollega!

Å vere ein god kollega handlar om å gjere oppgåvene dine ordentleg. Men du må òg ta ansvar, vere flink til å samarbeide og spreie positiv energi.

No kan du lære korleis du blir den kollegaen alle vil samarbeide med. Finn ut korleis du taklar utfordringar og lykkast i jobben din. Gjer deg klar til å bli stjerna på arbeidsplassen din!

Forrige avsnitt

1 / 2

Neste avsnitt
Et band spiller på gata og vokalisten er engasjert
Et band spiller på gata og vokalisten er engasjert

1: Bli ein tenkjemeister

Tenk deg at du spelar sjakk og vurderer neste trekk.

  • Tenk deg om først: Då unngår du å gjere feil og vel heller gode løysingar.
  • Gå føre med eit godt eksempel: Kom med idear til korleis de kan løyse problem som dukkar opp. Det viser at du er smart og kreativ.
  • Sjå på moglegheitene: På jobben må du ta mange val. Tenk på kva for moglegheiter du har, og vel den beste løysinga.

Desse råda hjelper deg å gjere ein betre jobb. Vis at du taklar utfordringar og tek ansvar.

Som ein sjakkmeister

Tenk på deg sjølv som ein lur sjakkmeister.

  • Ta deg tid til å tenkje deg om, slik at du unngår å gjere feil.
  • Løys problem: Leit etter gode løysingar. Det viser at du kan tenkje nytt.
  • Ta gode val. Tenk ut kva som er den beste løysinga, og vel den.

Følg desse råda og vis at du er smart og flink til å tenkje framover.

Sjå på moglegheitene
Sj på alle moglegheitene før du bestemmer deg for kva som er best for akkurat deg. 

Løys problem
Bruk hovudet når du støyter på eit problem og tenk: “Korleis kan eg løyse dette?” 

Tenk på framtida
Tenk på konsekvensane av vala du tek, akkurat som i sjakk.

Be om råd
Spør nokon som har meir erfaring enn deg viss du er usikker.

Forrige avsnitt

1 / 5

Neste avsnitt
En nysgjerrig jente står og ser igjennom et forstørrelsesglass
En nysgjerrig jente står og ser igjennom et forstørrelsesglass

2: Stå stødig i motgang

Å vere uthaldande betyr at du ikkje gir opp, sjølv om noko er vanskeleg. Det er viktig å vere uthaldande på jobben.

  • Tilpass deg: Det skjer endringar i alle jobbar. Det kjem nye arbeidsverktøy og nye kollegaer. Prøv å vere fleksibel.
  • Ver roleg: Ikkje stress når ting går gale. Pust djupt og prøv igjen. Det vil kollegaene dine setje pris på.
  • Be om hjelp: Det viser at du vil lære og bli flinkare.

Følgjer du desse råda, skaper du ein betre arbeidsplass for alle.

Ver ein kameleon på jobben

Tenk at du er ein kameleon som kan skifte farge og passe inn overalt. 

Ver open og fleksibel: Nokre gonger møter du på nye reglar eller uventa oppgåver. Ver open og fleksibel, så lærer du fortare og jobbar betre.

Sjå på endringar som ei god anledning til å vise dei andre kor flink du er.

Ikkje gi opp når det er tøft. 

Søk støtte og hjelp når du treng det 

Søk gjerne hjelp og støtte hos kollegaene dine. Det er eit teikn på modenheit å be om hjelp frå andre.

Ikkje gi opp

Jobb hardt, sjølv når det er tøft. Sjefen din vil setje pris på at du er viljesterk og held ut.

Forrige avsnitt

1 / 6

Neste avsnitt
En jente står og smiler på friidrettsbanen
En jente står og smiler på friidrettsbanen

3: Haldninga di er viktig!

Viss du er positiv når du er på jobb, gjer det dagen betre for både deg og kollegaene dine.

  • Ver positiv: Ha tru på deg sjølv! Det smittar over på kollegaene dine.
  • Ver ærleg: Andre vil stole på deg viss du seier sanninga og held det du lovar.
  • Jobb hardt: Jobb hardt for å nå måla dine. Det legg folk merke til.
  • Ver open for å lære: Det er viktig å ha eigne meiningar, men det er òg greit å skifte meining viss du lærer noko nytt.

Kva betyr det å vere positiv?

Møt utfordringar med eit smil. Finn gode løysingar, og ha det gøy på jobben.

Kvifor er det viktig?
Ei positiv haldning er smittsam og gjer deg populær blant kollegaene dine. Det skaper eit godt miljø der alle hjelper kvarandre.

Ver til å stole på
Hald det du lovar, slik at andre kan stole på deg. 

Forstå andre
Ver hyggeleg mot andre. Då blir det betre for alle å vere på jobb.

Vis at du bryr deg
Jobb hardt, og følg reglane på jobb. Då blir det lett for andre å jobbe saman med deg.

Forrige avsnitt

1 / 6

Neste avsnitt
Fire folk med forskjellige yrker står sammen og poserer
Fire folk med forskjellige yrker står sammen og poserer

4: Kommunikasjon er viktig

Å snakke og lytte godt er veldig viktig. Det hjelper deg å gjere jobben din betre og komme overeins med andre.

God kommunikasjon gjer arbeidsdagen betre og meir produktiv. Det er ofte viktigare å vere ein god lyttar enn å snakke mykje.

  • Ver tydelig og lytt aktivt: Ver tydeleg når du snakkar, og vis at du er interessert i det andre seier. 
  • Vis respekt: Ver høfleg med alle. Respekter andre sine meiningar.
  • Del ideane dine: Del ideane dine med teamet. Kanskje du har løysinga på eit problem.

Kommunikasjon er som fotball:
Tenk på god kommunikasjon som å spele på eit fotballag. Laget vinn når spelarane forstår kvarandre godt og samarbeider.

Ver som ein dyktig spelar:
Ver klar og tydeleg, slik at andre forstår kva du meiner.

Lytt som ei målvakt:
Ver merksam. Lytt aktivt, som ei målvakt som står klar til å fange ballen. Då unngår du at misforståingar skaper problem.

Respekter lagkameratane dine:
Hugs at alle kollegaene dine er viktige. Ein taper og vinn som eit lag.

Del ballen:
Del ideane dine med andre, slik du ville ha sentra ballen til ein lagkamerat i ein god posisjon på fotballbanen.

God kommunikasjon gjer at teamet jobbar betre saman. Det er som eit fotballag som samarbeider for å vinne. Når du deler ideane dine og lyttar aktivt, gjer du jobben morosamare og lettare for alle!

Forrige avsnitt

1 / 5

Neste avsnitt
En uvirkelig stor nøkkel
En uvirkelig stor nøkkel

5: Teamarbeid gjer jobben morosam

Viss du er flink til å samarbeide med andre, blir jobben morosamare, og det blir lettare å lykkast.

Viss du er ein god kollega, går jobben lettare for alle. 

Gjer jobben saman:
På eit godt lag er det plass til alle sine idear. Alle jobbar saman for å nå eit mål. Lytt til andre, og ver open for nye forslag.

Støtt kvarandre:
I eit godt team hjelper alle til. Vis at du bryr deg om suksessen til heile teamet, ikkje berre din eigen.

Følg leiinga, men jobb sjølvstendig:
Det er viktig å høyre på sjefen, spesielt i vanskelege situasjonar. Men det er òg bra å kunne jobbe sjølvstendig og ta eigne val når det trengst.

Viss du lærer deg desse ferdigheitene, bidreg du til eit godt og trygt team, og det blir lettare å gjere ein god jobb.

Bli orkesteret sin dirigent

Tenk deg at du skal dirigere eit orkester, og at kvar person i teamet er ein musikar. Din jobb er å skape eit godt samarbeid.

Skap harmoni i teamet: Godt lagarbeid er som når eit orkester speler eit vakkert stykke. Alle sine idear må setjast saman på ein god måte. Teamet blir sterkare når alle samarbeider.

Hjelp kvarandre: I eit orkester hjelper musikarane kvarandre, sjølv når nokon gjer feil. Hjelp dei andre på jobben, slik at de saman kan nå målet. Vis at du bryr deg om heile teamet.

Høyr på leiinga, men jobb sjølvstendig:
I eit orkester speler kvar musikar sin del, men følgjer dirigenten. På jobben må du respektere avgjerdene til sjefen, men du må  òg kunne jobbe sjølvstendig.

Følgjer du desse tipsa, blir du ein viktig del av teamet ditt, akkurat som musikarane i eit orkester. Då vil de samarbeide betre, slik at laget kan lykkast.

Forrige avsnitt

1 / 8

Neste avsnitt
En gjeng kollegaer står stolt sammen ute
En gjeng kollegaer står stolt sammen ute

6: Sjølvstyring – ta kontroll over deg sjølv!

Sjølvstyring betyr at du tek ansvar for kva du gjer, og at du er klar for større oppgåver i framtida.

  • Ver påliteleg: Kom tidsnok, og ver klar til å jobbe. Gjer ein god jobb.
  • Kle deg passande: Bruk klede som passar til jobben, og ver velstelt.
  • Kontroller følelsane dine: Ikkje la stress gjere deg opprørt. Pust djupt, og ro deg ned.
  • Innrøm feil: Stå for dei feila du gjer. Ler av dei og bli enda flinkare.

Sjølvregulering: Ver kapteinen!

Tenk at du styrer eit skip og må vere rolig midt i ein storm. Det blir kalla sjølvregulering.

Kva er sjølvregulering?

Sjølvregulering betyr at du ikkje lar kjenslene dine styre deg sjølv om noko er vanskeleg. 

Kvifor er sjølvregulering viktig?

Når du er roleg, tenkjer du klarare og gjer ein betre jobb.

Ler av feila dine
Alle gjer feil. Det er viktig å innrømme dei og lære av dei. Det hjelper deg å vekse.

Følg desse tipsa, så ser andre at du er ein god kollega som dei kan stole på.

Forrige avsnitt

1 / 4

Neste avsnitt
En jente sitter og jobber på et kontor
En jente sitter og jobber på et kontor

7: Ver klar for å lære

Du kan alltid lære meir. Ver nysgjerrig og open.

  • Lytt og lær: Ta imot råd frå andre.
  • Bli betre: Det er alltid mogleg å bli betre. Ikkje ver redd for å prøve noko nytt.
  • Still spørsmål: Då viser du at du vil lære meir.

Ver open for nye idear!

Ha eit opent sinn. Då klarer du mykje meir!

  • Sei ja til nye oppgåver. Då veks du fortare.
  • Lær nye ting kvar dag og bli ein betre versjon av deg sjølv.
  • Ver open for endringar: Då blir det lettare å løyse problem i framtida.

Ver nysgjerrig og fleksibel. Alle gode og dårlege erfaringar er med på å gjere deg til ein god kollega på den nye draumejobben din.

Forrige avsnitt

1 / 2

Neste avsnitt
En gutt står på et verksted og skrur
En gutt står på et verksted og skrur

Ei stjerne på jobb

No er du klar til å vere ein god kollega. Tenk smart, ta ansvar, og samarbeid godt med dei andre. Ver positiv og hjelpsam, så garanterer vi at du vil lykkast i draumejobben!

Prøv å bli litt betre kvar dag. Skap godt miljø på arbeidsplassen. Då er det lettare å gjere ein god jobb!!

En politidame står stolt ute i gata
En politidame står stolt ute i gata